Ресей Федерациясының Орталық Банкі: Инвестициялар, емтихандар және балалар
Биыл ресейлік Орталық банк негізгі мөлшерлемені күрт көтеріп, инвесторлар үшін емтихандар енгізіп, криптовалюталарға инвестиция салуды шектеп, көптеген бастамалар мен ұсыныстармен таң қалдырды. Біз олардың ең маңыздылары мен қызықтары туралы сөйлесеміз.
Жақсы об
Ресей Федерациясының Орталық банкінің төрағасы Эльвира Набиуллина Мемлекеттік Думада 2020 жылғы жылдық есепті ұсына отырып, барлық қаржылық қызметтер үшін» салқындату кезеңін » енгізуді ұсынды, бұл қазір ерікті сақтандыруда әдеттегідей (сурет. 1). Ең бастысы, қаржы ұйымының жарнамасына көніп, ұсынылған қызметті пайдалануға келісім берген адам белгілі бір уақыт ішінде одан бас тарта алады.
Сурет. 1
Сонымен бірге, Ресей Федерациясының Орталық Банкі қаржы ұйымдарына өз клиенттерін адастырмай өз қызметтерін ұсыну үшін белгілі бір талаптар енгізуді көздейді. Яғни, барлық ақпарат әлеуетті клиенттерге түсінікті түрде берілуі керек, нақты, анық және анық сипатталуы керек. Оның ішінде қаржылық өнімдердің сипаттамасында ұсынылатын өнімнің тәуекелдері толық көрсетілуі тиіс. Ерікті сақтандыру кезінде «салқындату кезеңі» 14 күнге созылады және ол компанияның сақтандыру ережелерінде, сақтандыру шартының өзінде немесе оған қосымша келісімде көрсетілген. Егер мұндай ақпарат болмаса, онда бұл заңды бұзу. Сондай-ақ, Орталық банк басқа қаржылық өнімдерге қатысты да жоспарлап отыр.
Өзі шектегіш
2021 жылдың мамыр айында Ресей Банкі азаматтардың өз атына несие беруден ерікті түрде бас тартуы туралы өзгерістер енгізу туралы ұсыныстар алғанын хабарлады. Кейінірек орталық банк федералды органдарға келісу үшін несиелеуге тыйым салу туралы заң жобасы әзірленгенін және жіберілгенін растады. Ең бастысы, адам қай жерде болмасын, өзіне несие беруге қашықтан ерікті түрде тыйым сала алады. Заң жобасы мақұлданған жағдайда Мемлекеттік қызметтер сайты арқылы өз несиелеріне тыйым салуға болады. Тыйым сұрау салынғаннан кейін жеті күннен кейін күшіне енуі керек. Бұл қызмет шабуылдаушылардың өз деректеріне несие беру мүмкіндігін болдырмағысы келетін адамдарға пайдалы болады деп болжануда. Сондай-ақ, несие алуға бейімділігі бар адамдар (сурет.2), Бірақ мен бұл қауіпті әдеттен арылғым келеді. Кейбір банктер орталық банктің бастамасын мақұлдамады, бірақ кейбір жағдайларда адамдарды қарыз құлдығынан құтқара алатын бұл жаман идея емес екенін мойындау керек.
Сурет. 2 («кредиттік карталар бойынша мерзімі өткен кредиттер саны, млн дана» Эквифакс деректері бойынша)
Инвесторларға арналған емтихан
Тамыз айында Орталық банк біліктілігі жоқ инвесторларды тестілеу тәртібін белгілейтін брокерлер клиенттерінің құқықтары мен мүдделерін қорғаудың базалық стандартын бекітті, оның нәтижелері инвестордың күрделі қаржы құралдарымен жұмыс істеуге дайын екендігін көрсетеді. Ережелер NAUFOR және NFA өзін-өзі реттейтін ұйымдарының қатысуымен әзірленді және Орталық банк жанындағы брокерлік қызмет стандарттары Комитетімен келісілді. Тестілеу 1 қыркүйектен бастап жалпы тәртіппен өткізіледі. Құрылымдық кірісі бар облигацияларды сатып алғанда, тестілеу 1 қазаннан бастап міндетті болады. Шетелдік ETF тестілеу 2022 жылдың 1 сәуірінен бастап міндетті болады.
Тестілеу тегін, екі кезеңде жүргізіледі: өзін-өзі бағалау және білім. «Өзін-өзі бағалау» инвестордың тәжірибесін анықтауға және оның білімін қайдан алғанын білуге көмектесетін үш сұрақты қамтиды, бұл кезең бүкіл тестілеу нәтижелеріне әсер етпейді. «Білім» кезеңінде мынадай қаржы құралдарының ерекшеліктері мен тәуекелдері туралы төрт сұрақ ұсынылатын болады:
- маржалық қамтамасыз етілмеген мәмілелер;
- туынды қаржы құралдары;
- РЕПО мәмілелері;
- құрылымдық облигациялар;
- жабық пай қорларының пайлары;
- несиелік ұпайы төмен немесе несиелік ұпайы жоқ Ресейлік облигациялар;
- кредиттік рейтингі төмен немесе кредиттік рейтингі жоқ шетелдік эмитенттердің ресейлік филиалдарының облигациялары;
- Ресей Федерациясының Орталық банкінің несиелік балл деңгейіне қойылатын талаптарына сәйкес келетін құрылымдық кірісі бар облигациялар;
- баға белгілеу тізімдеріне енгізілмеген акциялар;
- Ресей Федерациясының Орталық банкінің индекстеріне кірмейтін шетелдік акциялар;
- кірістілігі Ресей Федерациясының Орталық банкінің тізімінен емес индекспен анықталатын шетелдік ETF.
Егер клиент 2021 жылғы 1 қазанға дейін қаржы құралдарының тізбесі шеңберінде кемінде бір мәміле жасаса, тестілеу міндетті болып табылмайды. Бұл жағдайда клиент осындай қаржы құралдарымен байланысты тәуекелдерді мойындады деп болжанады. Егер клиент бірінші рет тестілеуден өтпеген жағдайда, ол тестті қайта тапсыра алады, қайта тапсыру саны реттелмейді. Егер инвестор бірінші рет сынақтан өтпесе, бірақ қаржымен айналысқысы келсе, ол өз білімін толықтыра алады деп саналады. Немесе инвестициялау қажет нәрсе емес деп шешіңіз. Алайда, егер клиент тестілеуден өтпесе де, оған қаржы құралын сатып алу құқығы қалады, бірақ бұл оның жауапкершілігінде, тәуекелдер мен олардың салдарын қабылдау туралы арнайы хабарламада және бір мәміле үшін 100 мың рубльден аспайды.
Биржадағы балабақша
Маусым айында Орталық банк биржада сауда жасау үшін жас шегін 12 жасқа дейін төмендетуді ұсынды. Орталық банк төрағасының орынбасары Сергей Швецов Санкт-Петербург Халықаралық экономикалық форумы барысында бастамаға түсініктеме бере отырып, бұл жаста балалардың «қарапайым қаржы құралдарын»сынап көру үшін қажетті білімі бар екенін айтты. Бұл жерде логика бар сияқты, бірақ шешім сәл оғаш. Әсіресе, Орталық банктің өзі қаржы нарығына біліктілігі жоқ инвесторлардың келуіне шағымданады. Орталық банктің басшысы Эльвира Набиуллина күрделі қаржылық өнімдер тәжірибесіз трейдерлерге «жұптасады» деді. Әрине, теориялық тұрғыдан 12 жасында балалар мен көлік жүргізе алады, бірақ ешкім оларға, тіпті мопедке де құқық бермейді. Егер балаларға сауда жасауға рұқсат етілсе, онда, ең болмағанда, балалар тапқан ақшаларын трейдерлік схемаларға түсірмес бұрын ата-аналарынан рұқсат сұрауға міндеттенеді деп үміттенеміз.
Қатал Орталық банк
Ресей Федерациясының Орталық банкі 2021 жылдың 1 қазанынан бастап МҚҰ мен ҚКП өз сайттарында Қаржы-шаруашылық қызметінің нәтижелерін жариялауға және осы ақпаратты үнемі жаңартып отыруға міндеттеме алды. Микроқаржы ұйымдары өздерінің барлық байланыс деректерін, клиент проблемалар туындаған жағдайда жүгіне алатын құрылымдардың байланыстарын, қаржы уәкіліне жүгіну нысанын, басшылар туралы ақпаратты толық ашуы тиіс. Сондай-ақ сайттарда қарыз беру тәртібі, ақша тарту көздері мен тәртібі, оның ішінде қарыз беруді және ақша тартуды шектейтін нұсқамалар туралы мәліметтер нақты сипатталуы тиіс. Инновациялардың мәні микроқаржы институттарының жұмысын әлеуетті клиенттерге түсінікті ету болып табылады, осылайша клиенттер микроқаржы қызметтеріне жауапкершілікпен қарай алады, ал ХҚК инвесторлары мен ҚКП пайшылары микроқаржыға инвестициялауға неғұрлым салмақты қарай алады.
Қара тізім
Ағымдағы жылы орталық банк қаржы нарығының қатысушыларын таңқалдыратын «қара тізімді» толықтырды, оған ешқандай заңсыз әрекеттерде ешқашан байқалмаған бірқатар компанияларды енгізді (бірақ пайдаланушылар қаржы нарығының барлық қатысушыларына шағымданған шығар). Бұл тізімге Ресейде белгілі бір қызметті жүзеге асыруға лицензиясы жоқ адамдар кірді.
Қазір Орталық банктің «қара тізімінде» барлығы 1,8 мыңнан астам ұйымдар мен интернет-жобалар бар және бұл орталық банк, әрине, тоқтамайды.
Қорқынышты Орталық банк
Жазда Ресей қаржы нарығының қатысушылары Ресей Федерациясының Орталық банкінің валюталық салымдарының құрылымын түбегейлі өзгерту туралы жаңалықтардан аздап қорқады. Ақпан айында Ұлттық әл-ауқат қорының құрылымы өзгерді. Бастапқыда ҰӘҚ инвестициялары 45% доллар, 45% еуро және 10% Фунт стерлинг ретінде бөлінді. Енді Қаржы министрлігіне сенетін болсақ, ҰӘҚ салымдарының 15% – ы қытай юанінде және 5% – ы иенде сақталады, доллар мен Еуро үлесі сәйкесінше қысқарады. Неліктен бұл әлі анық емес, юань мен иен тұрақсыз, олардың құны айтарлықтай ауытқуларға ұшырайды, бірақ факт қалады. Сонымен қатар, бағалы металдардағы орталық банктегі банктік шоттардағы депозиттер мен қалдықтарға ҰӘҚ қаражатының бір бөлігін орналастыруға мүмкіндік алу үшін Бюджет кодексін түзетуге тура келді.
Жазда Қаржы министрлігінің басшысы Силуанов: «біз, Орталық банк сияқты, ҰӘҚ-ның долларлық активтерге салымын қысқарту туралы шешім қабылдадық. Егер бүгінде бізде ҰӘҚ-ның 35% долларлық инвестициясы және 35% еуро болса, онда біз долларлық активтерден толығымен шығу туралы шешім қабылдадық». ҰӘҚ енді осындай құрылымға ие болуы керек: Еуро 40%, юань 30%, фунт 5%, иен 5%, алтын 20%. Орталық банктің аталуы Ресей Федерациясының қаржы нарығында жеңіл дүрбелең туғызды, сондықтан Ресей Банкінің Төрағасы Эльвира Набиуллина реттеушінің ұстанымын түсіндіруге мәжбүр болды, оған сәйкес орталық банк алтын-валюта резервтеріндегі доллардан (ZVR) толығымен бас тартқысы келмейді. Сондай-ақ, Орталық банк ҰӘҚ құрылымының өзгеруіне байланысты алтын сатып алмақ емес. Соған қарамастан, орталық банк «Ресей қаржы жүйесінде долларсыздандыру саясатын жүргізіп жатқанын»растады. Бірақ доллардан бас тартпайтындықтан, бәрі тынышталды.
Шындығында, қыркүйек айында Ресейдің халықаралық резервтеріндегі валюта үлесі өткен жылдың сәйкес кезеңіндегі көрсеткіштерге төмендеді: Еуро – 1,3% – ға, 29% – ға, доллар-2,2% – ға, 21,9% – ға, юань-0,2% – ға, 12,3% — ға, фунт-0,5% – ға, 5,9% – ға дейін. Басқа шетел валюталарының (иен, канадалық және Австралиялық доллар, Швейцариялық франк) үлесі 0,5% – ға 7,2% – ға, алтынның үлесі 3,6% – ға 23,6% – ға дейін өсті. Яғни, резервтерде доллардан бас тарту сияқты қорқынышты оқиғалар болған жоқ және бұл мүмкін емес, өйткені бұл жерде ешқандай мағына байқалмайды.
Керісінше, Орталық Банк валютаны ішкі нарықта және Тапсырыс бойынша және Қаржы министрлігінің мүддесі үшін сатып алуды жалғастырды. Мысалы, 7 шілдеден 5 тамызға дейін сатып алу 296 миллиард рубльді құрады, яғни күн сайын бұл мақсаттарға шамамен 13,5 миллиард рубль жіберілді. Ал 15 қаңтардан бастап ішкі нарықта валютаны сатып алудың жалпы көлемі 1 трлн-ға жетті. 265,2 миллиард рубль. бұл сатып алулар алдын – ала мағынаға ие болды – құбылмалылықты төмендету үшін, яғни рубль тым тез және күрт секірмеуі үшін, ресми нұсқа бойынша-мұнай бағасының өзгеруіне байланысты.
Cryptocurrencies ұстанады
Маусым айында Орталық банк Ресейлік биржаларға ресейлік және шетелдік эмитенттердің бағалы қағаздарын сауда-саттыққа жібермеуге ресми түрде кеңес берді, олардың төлемдері криптовалюталарға байланысты (сурет. 4) және туынды құралдар.
Сурет. 4
Нақтырақ айтсақ, Орталық банк биржалық сауданы ұйымдастырушыларға «ресейлік және шетелдік эмитенттердің бағалы қағаздарының ұйымдастырылған сауда-саттығына рұқсат беруден бас тартуды ұсынды, олар бойынша төлемдерді алу құқығы және (немесе) төлемдер мөлшері (кіріс мөлшері) немесе кірістілігі келесі көрсеткіштердің біреуінің немесе бірнешеуінің өзгеруіне байланысты:
- сандық валюта бағамдары;
- шетелдік цифрлық құқықтардың, оның ішінде шетелдік құқыққа сәйкес ұйымдастырылған инвестициялық платформаларда пайда болған утилитарлық цифрлық құқықтардың бағасы;
- шетелдік құқыққа сәйкес ұйымдастырылған ақпараттық жүйелерде шығарылған цифрлық қаржы активтері;
- бір мезгілде цифрлық қаржы активтерін және шетелдік құқыққа сәйкес ұйымдастырылған ақпараттық жүйелерде шығарылған өзге де цифрлық құқықтарды қамтитын цифрлық құқықтар».
Сондай-ақ, басқарушы компанияларға аталған активтерді пай қорларының құрамына қосу ұсынылмайды, брокерлер мен сенімгерлік басқарушыларға осындай активтермен жұмыс істеуге біліктілігі жоқ инвесторларды тарту ұсынылады. Бастама криптовалюта қызметіне салық салуды бастағандығымен байланысты, бұл іс жүзінде қаржы нарығында криптовалюталарды тану болып табылады. Бірақ CB cryptocurrency тұрғысынан инвестициялау үшін тым жақсы құрал емес, өйткені олар құбылмалы немесе тым ерекше және биржалық сауда-саттықты ұйымдастырушыларға арналған ұсыныстар алдын-алу болып табылады.
Рас, Орталық банк: «шектеулер цифрлық ұлттық валюталарға айналымға шығарылған жағдайда қолданылмайды. Олар сондай-ақ операторлары Ресей Банкінің тізіліміне енгізілген ақпараттық жүйелерде Ресей заңы бойынша шығарылған цифрлық қаржылық активтерге қатысты емес». Әрине, ұсыныстар тыйым салынбайды, сондықтан нарықтың кейбір ойыншылары әлі де крипто-активтерді ұсынады, әсіресе қазір қарапайым, біліктілігі жоқ инвесторлар үшін ұсыныстар бар.
Негізгі оқиға
Шілде ставкасы
23 шілдеде Ресей Банкінің Директорлар кеңесі негізгі мөлшерлемені бірден 1 тармаққа көтерді, жылдық 6,5% – ға дейін, бұл 2019 жылдың желтоқсанынан бастап ең үлкен өсім болды.жалпы алғанда, 19 наурыз бен 26 шілде аралығында мөлшерлеме 1,5 еседен астам өсті, жылдық 4,25% – дан 6,5% – ға дейін. Осылайша, Орталық банк инфляцияға жауап берді, бұл ең алдымен шикізат – мұнай, болат, никель, ағаш және т.б. бағалардың өсуіне әкелді, бұл өз кезегінде барлық басқа бағалардың өсуіне әкелді. Ресми түрде Ресейде номиналды жалақы да өсуде, мысалы, қаңтардан мамырға дейін 8,8% – ға өсті.
Ставканың күрт көтерілуі бағаны тұрақтандырып, инфляцияны 2022 жылдың екінші жартыжылдығына қарай жылдық төрт пайыздық баға деңгейіне жеткізуі керек еді. Осылайша, Орталық банк орташа деңгейден қатаң ақша-несие саясатына көшуді көрсетті, сондықтан бұл мөлшерлеменің соңғы өсуі емес, егер инфляцияны тежеу мүмкін болмаса немесе ол қайтадан бақылаудан шығып кетсе, Орталық банк оған оралады-бұл қазірдің өзінде болып жатқан сияқты. Ставка көтерілгеннен кейін бизнес үшін сатып алу бағасының өсуі, тиісінше, тауарлар мен қызметтердің бағасының өсуін жалғастыруда, ешкім бағаның өсуі тоқтайды деп сенбейді, сауалнамалар бойынша халықтың көпшілігі күтеді, жыл соңына қарай бағалар орта есеппен тағы 13% – ға өседі. Немесе ставканың өсуі жұмыс істемейді немесе оның тежелу әлеуеті таусылады.
Бірақ кез-келген жағдайда ставканың көтерілуі қаржы секторының барлық басқа сегменттерінде ставкалардың өсуіне әкелді. Негізгі мөлшерлемені көтерудің салыстырмалы түрде оң салдарының бірі-рубльдік жинақтардың тартымдылығын арттыру. Бұл экономикалық белсенділіктің тежелуін білдіруі мүмкін, өйткені адамдар ақша жұмсағаннан гөрі ақша жинап, үнемдеуді жөн көреді. Депозиттер бойынша банктік ставкалардың өсуі жыл басындағы 4,49% – дан маусым айында 5,55% – ға дейін құрады. Шілдеде негізгі мөлшерлеме өскеннен кейін банктік мөлшерлемелер одан да жоғарылайды, бұл процесс бірнеше айға созылады. Ипотека бойынша пайыздар, несиелер бойынша-мұның бәрі өсуде. Қысқа мерзімді қаржы құралдарының бағасы әсіресе тез көтерілуде. Содан кейін банктер Орталық банк ставканы төмендете бастаса да, ставкаларды «кері қайтаруы» екіталай.
Қаржы құралдарының бағасының өсуі заңды тұлғалардың депозиттері үшін айқынырақ, бірақ олар өз мүдделерін жақсырақ қорғай алады, Орталық банктің мөлшерлемесінің өсуіне байланысты несиелер мен басқа да қаржы құралдары үшін артық төлеуге мәжбүр болған қарапайым қарыз алушылардан айырмашылығы, қор несиелеріне қол жеткізе алады. Бұл да экономиканың баяулауына әкеледі. Егер сіз инфляцияны жеңе алсаңыз немесе Орталық банк инфляцияны ұстап тұру экономиканың дамуы үшін жаман деп санаса, орталық банктің ставкасының төмендеуі де мүмкін (сурет. 5). Сонымен қатар, қаржы нарығына қатысушылардың көпшілігі дәл осылай болады деп санайды – 2022 жылдың соңына қарай Орталық банк негізгі мөлшерлемені 5-6% – ға дейін төмендетеді. Бұл қаржы құралдарының бағасына оң әсер етеді-қысқа мерзімді тезірек, ұзақ мерзімді баяу.
Сурет. 5
Егер Орталық Банктің саясатына байланысты экономикалық өсу баяуласа (мұны ЖІӨ динамикасы бойынша қадағалау керек), бұл сәйкесінше компаниялардың кірістерінің төмендеуіне, содан кейін олардың акцияларының тартымдылығының төмендеуіне әкеледі. Банктік салымдар түріндегі тұрақты кірістілігі бар құралдарға инвестициялау тиімдірек болады. Бірақ орталық банктің әрекеттерінің нәтижесінде рубль де нығаюы мүмкін (бұл қазірдің өзінде болып жатыр), бұл рубль аймағында жұмыс істейтін көптеген ресейлік компаниялардың акцияларының бағасына оң әсер етеді.
Әрине, орталық банктің негізгі мөлшерлемесі қаржы нарықтарына және жалпы экономикаға әсер ететін жалғыз фактор емес. Ел экономикасын қалыптастыратын жетекші ресейлік компаниялар жаһандық экономиканың бөлігі болып табылады және оларға әлемдік нарықтағы оқиғалар көбірек әсер етеді. Бұл тұрғыда АҚШ-тың ФРЖ саясаты, мұнай, газ бағасы және басқа факторлар үлкен маңызға ие. Бірақ егер сіз Ресей Федерациясының Орталық банкіне және әлемде болып жатқан оқиғаларға қарасаңыз, қазір және орта мерзімді перспективада инвесторлар үшін консервативті стратегияны ұстану қисынды, яғни портфельдерде тұрақты кірістілігі бар қаржы құралдарын қолданған жөн. Мысалы, ұзын рубль облигациялары қазір инвестициялаудың жақсы әдісі болып саналады.
Қыркүйек ставкасы
Қыркүйек айында Ресей Банкі жылына бесінші рет негізгі мөлшерлемені қайтадан көтерді, бірақ 0,25 пайыздық тармаққа, 6,5-тен 6,75% – ға дейін. Бірақ, бәлкім, бұл ставканың соңғы өсуі емес, өйткені инфляция төмендемейді және онымен бірге бағалар өсуде – «барлығы үшін» бағалар орташа есеппен жылдық мәнде 6,7% – ға өсті және бұл қазірдің өзінде рекордқа жақын, өйткені алдыңғы «рекорд» 2016 жылы бағалар өскен кезде болды. 6,9%. Инфляцияны ұстай алмау зейнеткерлерге, қауіпсіздік қызметкерлеріне және мектеп жасына дейінгі отбасыларға төленетін төлемдермен байланысты болуы мүмкін. Төленген әрбір адам үшін сома салыстырмалы түрде аз, бірақ ел көлемінде бұл 700 миллиард рубль, бұл ақша айналымға түсіп, инфляцияны қайтадан бастады және бағаның өсуіне ықпал етті. Ресей Банкінің болжамы бойынша, жылдық инфляция 2021 жылдың төртінші тоқсанында баяулауы керек және оны 2022 жылы 4,5% шегінде ұстап, содан кейін тұрақты 4% – ға дейін төмендетуге болады.
Келесі жылға
Жаңа инвестициялық шоттар
2022 жылы Ресей банкі жеке инвестициялық шоттар (ИАЖ) ашуға болатын қаржылық делдалдар мен сайттардың тізімін кеңейте алады. Атап айтқанда, бұл тізімге мемлекеттік емес зейнетақы қорлары (ЖЗҚ) және инвестициялық пай қорларының басқарушы компаниялары (ПИФ ҚК) енгізілуі мүмкін. ИАЖ-қор нарығында ұзақ мерзімді инвестициялауға арналған арнайы инвестициялық шоттар, олардың негізгі артықшылығы салықтық жеңілдіктер болып табылады. Бірақ жеңілдіктер алу үшін ИАЖ-дан ақшаны үш жыл ішінде алуға болмайды. ИАЖ толтырудың максималды сомасы-жылына 1 миллион рубль. Егер сіз ресейлік биржаларда сауда жасасаңыз, сіз ресейлік және шетелдік бағалы қағаздарды ИАЖ-мен сатып ала аласыз. Қазір IIS екі түрі ұсынылады:
- ИИС-1 (А) – 52 мың рубль шегінде салық шегерімін алуды көздейді;
- ИИС-2 (В) – қор нарығында операциялар жүргізу кезінде жеке табыс салығынан босатуды көздейді.
Қазіргі уақытта ИАЖ – ны брокер немесе басқарушы брокерлік қызмет көрсету немесе бағалы қағаздарды сенімгерлік басқару шарты бойынша аша алады. Клиент басқарушы компанияда бірнеше ИАЖ рәсімдеуі үшін орталық банктің ұсынысының жаңалығы, бірақ салық жеңілдіктері барлық ИАЖ-ға таралуы мүмкін. Егер инновация қабылданса, онда көптеген ИАЖ бар клиент брокерсіз кейбір қаржылық өнімдерді, ал басқаларын брокерден сатып алып, оның бір бөлігін сенімгерлік басқаруға бере алады. Теорияда бұл қарапайым клиенттің үлкен қаржылық тәуелсіздігіне әкелуі керек. Екінші жағынан, бұл оның жеке қаржылық жауапкершілігін арттырады және оның қаржылық дағдыларына үлкен талаптар қояды.
Сонымен қатар, ИАЖ реформасы аясында жыл сайынғы жарналар лимитін ұлғайту және оны жаппай немесе салық жеңілдіктерін жоғалтпай шоттан қаражат алуға мүмкіндік беру жоспарлануда. Мүмкін, Орталық банк салықтық жеңілдіктермен және жалақының жылдық 6% лимитімен 10 жылға инвестициялауға болатын үшінші типтегі ИАЖ-ны ашуды бастауы мүмкін. Бірақ салық базасы ресейлік және шетелдік активтер бойынша әр түрлі болады-ресейлік активтерге инвестициялау тиімдірек болады, мүмкін салық жеңілдіктері тек оларға қолданылады.
Жеке Ақпараттық бақылау
Қыркүйек айында банктер орталық банкпен бірлесіп клиенттерге «мемлекеттік қызметтерде» және коммерциялық ұйымдарда дербес деректерді өңдеуге келісімін қайтарып алуға мүмкіндік беретін интернет-сервисті ұсынды. Мысалы, клиент банктен, несие мекемесінен және ұялы байланыс операторынан деректерді өңдеуге келісімін қайтарып ала алады. Қызмет үшін белгілі бір, барлық клиенттер үшін бірыңғай тариф алынуы керек. Платформада пайдаланушы өзінің келісімін қайда, кімге және не үшін бергенін көре алады және күдік туындаған жағдайда жеке ақпаратты өңдеуден бас тартуды сұрай алады.
Енді келісімді қайтарып алуға болады, бірақ ол үшін келісім берілген ұйымға бару керек. Егер платформа әзірленіп, пайдалануға берілсе, кері қайтарып алу талаптарының саны артады, бірақ онлайн платформа мұны клиент тарапынан да, ұйым тарапынан да күш-жігерсіз жасауға мүмкіндік береді. Мұндай платформаны құруға техникалық кедергілер жоқ, көптеген қызметтер мемлекеттік қызметтерге «ілулі», сондықтан біреуі көп-біреуі аз, рөл атқармайды. Мәселе заң бойынша клиенттің келісімінсіз жеке ақпаратты өңдеуге және үшінші тұлғаларға беруге тыйым салынатындығында туындауы мүмкін, яғни бірыңғай платформа құқықтық тұрғыдан проблемалы түрде құрылады.
Отзывы