Дайын тағамды жеткізу: революция қарсаңында
Дайын тағамды жеткізу-бизнестің қарқынды дамып келе жатқан бағыттарының бірі. Саланың даму қарқыны мен көлемі қазіргі қалалық өмірдің қарқыны мен күрделілігімен анықталады: адамдар уақыт тапшылығын сезінеді және оны тамақ дайындауға жұмсағысы келмейді.
Нарық
РБК мәліметтері бойынша, 2019 жылы дайын тағамды жеткізу нарығы 170 миллиард рубльге жетеді, бұл 2018 жылмен салыстырғанда 25% – ға көп. Бұл бизнестің қоғамдық тамақтандыру нарығындағы үлесі 10% – ға жетті, бұл 2018 жылмен салыстырғанда 1,1% – ға өсті. Мұндай өсу динамикасы нарыққа нарықтың одан әрі жедел дамуын қамтамасыз ететін ірі азық-түлік және технологиялық компанияларды тартады. Ресейдің дайын тағамдарын жеткізетін ірі компаниялар – «Додо Пицца» (сайтқа өтіңіз) шамамен 12 миллиард рубль, Domino ‘ s Pizza (сайтқа өтіңіз) – 4,5 миллиард рубль, Папа Джонс (сайтқа өтіңіз) – 1,9 миллиард рубль, жеткізу клубы (https://www.delivery-club.ru/) (2 миллиард рубль) және » Яндекс.Азық-түлік « (сайтқа өтіңіз) – 806 миллион рубль, негізінен агрегаторлар, өздері тамақ дайындайтын компаниялар емес. Жеткізу қызметтерінің рейтингінде клиенттерден жоғары сенімге ие болған компаниялармен танысуға болады.
Азық-түлік жеткізудің ең жақсы қызметтері
Компания | Бонусы | Тапсырыс беру |
---|---|---|
1 | 9 % befitnew коды бойынша бірінші тапсырысқа жеңілдік | Тапсырыс беру |
2 | 1100 RUB Промокод бойынша 10 тағам TRY | Тапсырыс беру |
3 | 50 % Бірінші тапсырыс бойынша жеңілдік | Тапсырыс беру |
4 | Дейін 50 % Тапсырыстар үшін ақшаны қайтару | Тапсырыс беру |
5 | 0 RUB "Досыңды шақыр" бағдарламасы бойынша тегін тағам | Тапсырыс беру |
Нарықтың жедел дамуын бірнеше факторлар анықтайды. Біріншіден, пайдаланушының мінез-құлқы тез өзгереді, онда адамдар тамақ дайындауға кететін уақытты барынша азайтуға тырысады. Мұны бір рет емес, үнемі, күн сайын жасау керек. Екіншіден, пайдаланушының мінез-құлқының өзгеруіне сүйене отырып, нарықты бизнесті ілгерілетуге инвестиция салатын, жеткізуді қол жетімді ететін және сол арқылы пайдаланушының мінез-құлқындағы өзгерістерді қолдайтын және ынталандыратын ірі компаниялар игереді. Кішігірім компаниялар ірі операторлардан кейін келеді және нарықты әртараптандырады, ал жеткізу қызметтері одан да қолжетімді болады. Жоғарыда аталған компаниялардан басқа, befit (ұсыныстарды қарау), Level Kitchen (сайтқа кіру) және т. б. сияқты пайдалы тағамдарды жеткізу қызметтері нарықта пайда болады.
Мақсаты: тоңазытқышты ауыстыру
Оператор компаниялардың негізгі міндеті-тоңазытқышпен және пешпен бәсекелесу, яғни орыстардың едәуір бөлігінде үйде пісіру әдетін толығымен өзгерту. Бұл жұмыс істейтініне күмән жоқ, өйткені дайын тағамды жеткізудің сөзсіз пайдасы бар. Негізгі артықшылығы-уақытты үнемдеу. Үйде біздің уақытымызда күніне бірнеше рет тамақ дайындау, негізінен, мүмкін емес, оған жұмыс істейтін адамда жоқ бірнеше сағатты арнау керек. Жұмыстан басқа адамдардың көпшілігінде хоббиі де бар, ол да тамақ дайындауға жұмсағысы келмейтін уақытты қажет етеді. Жеткізу бұл мәселені шешеді. Сонымен қатар, Азық-түлік жеткізетін компаниялар болған кезде, Бос күні көптеген адамдар пештің жанында демалуға уақыт жұмсамай, дайын тағамға тапсырыс беруді жөн көреді.
Үйде әр түрлі және дұрыс тамақтануды сақтау қиын, – сіз дүкенге баруыңыз керек, өнімдерді таңдауыңыз керек, содан кейін пісіру технологиясын ұстаныңыз және т.б. Бұрын, көп жағдайда, мұның бәрі әйелдердің мойнына түскен, бұл дәстүр болды. Бірақ қазір мансапты барлығы жасайды, тіпті жасамаса да, олар бірдей қиын жұмыс істейді, сондықтан уақыт тапшылығы жынысына байланысты емес. Дайын тағамды жеткізу және бұл жағдайда шығу болып табылады. Сонымен қатар, дұрыс салмақ жоғалту немесе спорттық тамақтану сияқты көптеген пайдалы тағамдарды жеткізу қызметтері бар.
Одан да үлкен проблема-бұл белгілі бір тұрақты тамақтану қажеттілігі, мысалы, денсаулықты қолдау, спортпен шұғылдану, салмақ жоғалту. Мұндай тамақтануды ұйымдастыру одан да көп уақытты қажет ететін мәселе, іс жүзінде таңдау жоқ – немесе күні бойы тамақтануды бақылауға жұмсау немесе бірнеше минут ішінде қажетті мәзірге тапсырыс беру, мысалы, MF Kitchen (сайтқа кіріңіз) немесе MyFood (мәзірді қараңыз), мұнда мәзірді кәсіби диетологтар жасайды. Дайын тағамға тапсырыс беруді жеңілдететін қосымша факторлар-смартфон және банктік карталар мен онлайн төлемдерді төлеу.
Зерттеушілер жеткізу қызметтерінің дамуы смартфондар жаппай тараған кезден бастап қарқынды дамып келе жатқанын бұрыннан байқаған. Олар тапсырысты кез келген уақытта қаланың кез келген жеріне қолжетімді етеді. Сайтта тапсырысты бірден төлеу мүмкіндігі бизнестің дамуына қосымша серпін берді. Зерттеулер көрсеткендей, егер клиент қосымша арқылы 3-4 тапсырыс берсе, онда ол азық-түлік жеткізу операторларының тұрақты клиентіне айналады. Тапсырыстардың көп саны – және клиент енді іс жүзінде сауда жасамайды.
Клиенттердің проблемалары
Бірақ әзірге дайын тағамды жеткізу нарығы кейбір мәселелермен сипатталады. Негізгі шектеулердің бірі-тамақ жеткізудің мәдени дәстүрлерге сәйкес келмеуі. Ресейде олар үйде тамақ дайындауға және жеуге дағдыланған, әлі күнге дейін үйдегі тағамнан кез-келген айырмашылық қымбат және ерекше нәрсе ретінде қабылданады, тіпті олай болмаса да. Батыста бұл дәстүр ертерек кете бастады және қазір аз дамыды, соның ішінде дайын тағамды жеткізу өте қарапайым және қол жетімді болғандықтан, күніне үш рет тағамға тапсырыс беру әдеттен тыс нәрсе болып саналмайды.
Ресейлік бизнес бұған ұмтылады және ұлттық тағам мәдениетіндегі елеулі өзгерістер қазірдің өзінде байқалады. Сонымен, деливери компаниялары үй тағамдарын жеткізудің өсуін атап өтті. Бұл азық-түлікті жеткізу ойын-сауық мәртебесінен күнделікті қызметтер санатына ауысатынын растайды. Сондай-ақ, операторлар азық-түлік жеткізу шыңдарының тегістелуін атап өтеді. Бұрын жеткізу демалыс күндері, ал түстен кейін, түстен кейін екі сағат, кешкі алтыда және кешкі сегізде болатын айқын шыңдармен сипатталды. Бұл жеткізілім жұмыстан кейін және демалыс күндері Достық компаниялар үшін жұмыс түскі асына тапсырыс беретінін көрсетеді. Бірақ соңғы бірнеше жылда бұл шыңдар тегістелуде, тұтынушылар аптаның кез келген басқа уақытында және күнінде тағамға жиі тапсырыс береді, демек, азық-түлікті жеткізу әдеттегі, адамдарға таныс сипатқа ие болады, үй тағамдарына жақын. Бұл тіпті желілік супермаркеттер, мысалы, «қиылыс» (сайтқа кіру) азық-түлік пен азық-түлік жеткізуді ұйымдастыра бастайтындығында да байқалады.
Трендті растау үшін, 1 миллионнан астам халқы бар қалаларда жүргізілген OMI зерттеуіне сәйкес, балалары бар ерлі-зайыптылар тамақ жеткізуге тапсырыс береді. Бұл отбасылық «кездесулер» дәстүрінің толық өзгеруі, ол үшін шартты «әйел жартысы» тамақ дайындады және бұл көбінесе оның мағынасы болды. Операторлардың тағы бір проблемасы-жеткізу уақыты. Бұл операторларға өте қиын. Егер жеткізілім 30 минуттан асатын болса, онда тамақ енді күнделікті үй тағамдарын алмастыру ретінде емес, мерекелік іс-шараны ұйымдастыруға ұқсас нәрсе ретінде қабылданады деп есептеледі. Мұндай іс-шаралар жиі өткізілмейді. Егер жеткізу жылдамдығы 30 минуттан әлдеқайда көп болса, онда қарастырылып отырған Бизнестің басты айырмашылығы мен артықшылығы – жылдамдық жоғалады, бұл оны мейрамханадан тамақ жеткізуге ұқсайды және бұл қымбатырақ қызмет.
Бірақ қазіргі заманғы қала жағдайында жеткізуді 30 минутқа жақын ету логистикалық тұрғыдан өте қиын міндет, көп жағдайда қол жетімсіз. Бұл ең үлкен қалалардың ең дамыған аудандарында ғана мүмкін, олар қысқа қашықтыққа, жақсы дамыған инфрақұрылымға және төлемге қабілетті сұранысқа ие. Көптеген компаниялар тапсырыстарды «дәл қазір»емес, күннің белгілі бір уақытына немесе тіпті келесі күнге ғана қабылдайды. Бұл дайын тағамды жеткізу бизнесі үшін үлкен шектеу.
Азық – түлікпен байланысты нарықтың кез-келген бағытының нақты ресейлік проблемасы-бұл өнімдердің сапасы төмен деген қорқыныш. Адамдар өнімдерді өздері сатып алуға және олардың сапасын тексеруге дағдыланған. Отандық тамақтану сапасыз өнімдерден тағамдар ұсына алатындығына үйреніп қалған. Бұл пікірдің бір бөлігі дайын азық-түлікті жеткізудің өсіп келе жатқан нарығына негізделеді, өйткені беделіне сенімді емес компаниялар ірі операторлардан кейін нарыққа шығады.
Ресейде азық-түлік жеткізілімін пайдалану мүмкіндігін шектейтін негізгі фактор-бұл халықтың басым көпшілігінің құны, дәлірек айтсақ, төлем қабілеттілігі. Көптеген адамдар бір реттік тапсырыс бере алады, бірақ ұзақ уақыт бойы тұрақты тамақтану көптеген адамдар үшін объективті түрде қымбат. Статистикаға сәйкес, тапсырыстың ең көп таралған құны 300-ден 500 рубльге дейін, ал Мәскеуде 500-ден 700 рубльге дейін. Сондықтан бизнес Мәскеуде, Санкт-Петербургте және миллионыншы қалаларда белсенді дамып келеді және аймақтарда өте нашар ұсынылған. Мұндай қалаларда халықтың 60%-дан астамы азық – түлік жеткізуді үнемі пайдаланады, ал Санкт-Петербургте бұл көрсеткіш басқа қалаларға қарағанда 65% – дан асады.
Қоңырау бойынша мейрамхана
Компаниялар үйдегі күнделікті тағамдарды ауыстыруға ұмтылғанымен, мейрамхана тағамдарын жеткізу бағыты маңызды болып қала береді. Бұл мейрамханалық тағамға тапсырыс беру, жалпы Азық-түлік жеткізу нарығын бастады. Бір жағынан, олар мейрамханаға тамақ үшін ғана емес, атмосфера үшін де барады. Бірақ бұл әрқашан қажет емес.
Үйге жеткізілетін мейрамхана тағамдары көбінесе мереке өткізуге қажеттілігі бар, бірақ мерекені ерікті аспаз және даяшы ретінде өткізгісі келмейтіндер үшін оңтайлы шығу болып табылады. Сонымен қатар, ресейліктердің көпшілігі жылына бір немесе бірнеше рет үйде мейрамханалық түскі асқа тапсырыс бере алады.
Үйге азық-түлікке тапсырыс беру кезінде күтпеген жерден қымбат тағамдарды төлеуге ақша жетпесе, тым көп төлеуге немесе ыңғайсыздықты сезінуге мүмкіндік жоқ. Сондай-ақ, мейрамханада тым шулы уақытта немесе өте жағымды емес адамдармен қоршау қаупі жоқ. Сондықтан Ресейде мейрамханалық тағамға тапсырыс беру дайын тағамды жеткізудің негізгі бағыты болып қала береді. Қазір Dark kitchens – «қараңғы асүйлер» бағыты дамып келеді, мұнда жеткізу қызметінде тек ас үй бар, бірақ келушілер бөлмесі жоқ. Бұл дәстүрлі мейрамханаларда табылмайтын эксклюзивті тағамдарға тапсырыс беруге мүмкіндік береді.
Өсудің қиындықтары
Дайын тағамды жеткізу нарығы тез дамып келеді және бизнестің алғашқы кезеңіндегі қиындықтарға тап болады. Нарық бастапқы кезеңде болғандықтан, бәсекелес компаниялар мүмкіндігінше көп тапсырыс алуға тырысады, бірақ бағаны көтере алмайды, тіпті клиенттерді жеңілдіктермен ынталандыруға мәжбүр. Сонымен қатар, Азық-түлік жеткізуді ұйымдастыруға кететін шығындар өте үлкен (азық-түлік сатып алудан бастап курьерлерге жұмыс төлеуге және салық төлеуге дейін), сондықтан компаниялар негізінен тиімсіз, бәрін өз болашағына салады. Бұл нарықтағы пайда экономиканың жалпы жағдайына байланысты тұрақсыз.
Азық-түлік сату бизнесі, жалпы алғанда, маржасы төмен, тек көлемнен ақша табуға болады және нарық барлық шығындарды жабатындай көлемге дейін дамығанына қарамастан. Ресейде күн сайын, таңертеңнен түнге дейін жұмыс істейтін көптеген бөлшек сауда дүкендері бар, бұл көптеген батыс елдерінде жоқ. Үлкен желілік орталықтар мен «үйде» форматтағы дүкендер кең таралған және кез-келген қалада азық-түлік сатып алу қиын емес. Бұл сонымен қатар Азық-түлік жеткізу бизнесін дамытуға шектеулер қояды.
Болашақта нарық
Дайын азық-түлік жеткізу нарығының дамуы, e-commerce бағыты ретінде, революциялық дамуда, ал жеткізу (тек тамақ қана емес, сонымен қатар күнделікті тауарлар) қазір интернет-сатуды дамытудың негізгі драйвері болып табылады. Деливери нарығының өсуі алдағы жылдары жалғасады деп саналады. Егер экономика да әлсіз өсетін болса, онда дамудың қазіргі қарқыны сақталады. Бірақ егер экономика өсудің жақсы көрсеткіштеріне көшсе және бұл халықтың сатып алу қабілетіне оң әсер етсе, онда дайын тағамды жеткізу нарығы одан да тез дамиды. Қазір диеталық бағдарламалардан бастап фаст-фудқа дейін әртүрлі тағам түрлеріне тапсырыс беру мүмкіндігі бар, сонымен қатар жеткізілген өнімдерден түпнұсқа рецепттермен эксклюзивті тағамдар дайындауды ұсынатын Шефмаркет (сайтқа кіру) сияқты компаниялар бар.
Ұзақ уақыт бойы жеткізу бизнесін дамытудың негізгі орталықтары болып қала беретін ірі қалалар тұрғындарының мінез-құлық үлгісі өзгеруде. Бірақ аймақтардың жалпы сатылымға қосқан үлесі біртіндеп артып келеді. Жарты сағат ішінде жеткізудің күрделі мәселесін операторлар жеткізу қашықтығын азайту арқылы шешеді, бұл процесс қазірдің өзінде басталды. Бұл үлкен қалалардың шалғай аудандарында және аймақтарда ілгерілеуді оңай ұйымдастыра алатын «қараңғы асүйлердің» санын көбейту арқылы жүзеге асырылады. Ірі нарық операторлары осы асүйлердің көмегімен бизнесті кеңейте алады.
Одан да жетілдірілген схема – «ақылды ас үй», smart kitchen, бұл операциялар бірнеше блокқа бөлінген жүйе: қойма, өнімді дайындау, тамақ дайындау цехы, жеткізу және т.б. Пісіру процесі іс жүзінде конвейер болады. Осы асүйлермен желілік дүкендер жеткізу нарығына шығады, атап айтқанда X5 Retail Group мұндай жобаны Санкт-Петербургте іске қосуды жоспарлап отыр. Мұндай тағамдар оңай масштабталады, тіпті бүкіл елге. Бірақ Мәскеудегі «аудандағы ас үй» сияқты жобалар да сәтті. Бұл «қараңғы ас үйге» ұқсас, бірақ диаметрі небәрі 2 км болатын аумаққа арналған.және бұл формат өте танымал болды.
Зерттеулер көрсеткендей, дайын тағамды жеткізу нарығы құрылымы бойынша такси нарығына ұқсас. Бұл бизнес смарт қосымшаларды жаппай енгізіп, адам факторын азайтқаннан кейін өзгерді. Жеткізу нарығы да сол бағытта дамиды деп болжануда: интернет-платформалар қалыптасады және жеткізу Uber таксиіндегідей жақын маңдағы курьерлерді жеткізу схемасына қосу арқылы мүмкіндігінше жылдам болады. Мұндай платформаны тезірек дамытатын адам нарықтағы бәсекелестікті жеңіп, нарықтың негізгі үлесін ала алады. Керісінше, бұл нарықтағы ең ірі операторлардың бірі болады. Бұл жағдайда проблема дайын азық-түлікті жеткізудің кішігірім форматтарының өмір сүруі болуы мүмкін, өйткені ірі компаниялар үлкен сатылымдар арқылы бағаны төмендетіп, жаппай тұтынушыны тарта алады. Жалпы алғанда, қазіргі тенденцияларды сақтай отырып, азық-түлік жеткізілімінің нақты бумы 4-5 жылдан кейін басталады деп болжануда.
Отзывы